Zaloguj się
Zarejestruj się
Dziennik elektroniczny Blog naszych Uczniów Ruch z pasją
Sześciolatek w szkole Logo edukacji formalnej

Pedagog szkolny

Godziny pracy pedagoga szkolnego

Rok szkolny 2017/2018

PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK
8:45 –  9:45

10:45 – 11:45

11:30 – 12:30 13:30 – 15:00 8:00 – 9:30
sprawy bieżące,

profilaktyka w klasach

sprawy bieżące,

profilaktyka w klasach

zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
13:30 – 15:05 12:30 – 15:00   11:30 – 14:30
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne   sprawy bieżące,

profilaktyka w klasach, spotkania z rodzicami

Nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać ….

Zapraszam

Elżbieta Niedziela

Dobre rady:

  • Kochaj dziecko za to, kim jest, a nie za jego osiągnięcia.
  • Pozwól dziecku odczuć sukces, ale i porażkę. Wpieraj, gdy przeżywa złość, strach, rozczarowanie.
  • Mów o wartości dobrego przyjaciela, ucz zasad dobrej przyjaźni, ale nie zmuszaj do lubienia każdego – ucz dziecko asertywności.
  • Nie zmuszaj i nie oczekuj, by dziecko było we wszystkim najlepsze – nie wymagaj ponad jego siły!
  • Zwracaj uwagę również na pozytywne zachowanie dziecka – chwal go za to.
  • Stwórz z dzieckiem jasny system oczekiwań i bądź konsekwentny w jego przestrzeganiu.
  • Znajdź czas dla dziecka, każdego dnia usiądź z nim, porozmawiaj o jego i swoim dniu. Zachęcaj do zwierzeń, ale nie „naciskaj”.
  • Pozwalaj dziecku na samodzielność – nie wyręczaj go – pozwalaj mu ponosić konsekwencje.
  • Bądź szczęśliwy/szczęśliwa – bo „szczęśliwy rodzic – to szczęśliwe dziecko…”
  • Nie zrażaj się porażkami – każdy ma prawo popełniać błędy.

 

Jak walczyć z agresją u dzieci?

Przede wszystkim niedopuszczalne są wszelkie formy agresywnego zachowania ze strony rodziców. Czemu? Bo to od rodziców, przez naśladownictwo, dziecko uczy się jak radzić sobie z frustracją, złością i gniewem.

Kilka najważniejszych rad, jak postępować z agresją u dzieci:

  • Należy wpoić zasadę, że robienie krzywdy innej osobie jest niedopuszczalne.
  • Nie stosować przemocy wobec dziecka (psychicznej i fizycznej).
  • REAGOWAĆ na agresywne zachowania dzieci (BRAK REAKCJI = PRZYZWOLENIE)
  • Zauważać pozytywne zachowania dziecka (wtedy, chcąc zwrócić na siebie uwagę rodziców, nie będzie sięgał po zachowania agresywne i nieakceptowalne).
  • Uczyć dziecko, że odczuwanie złości jest czymś normalnym, ale reagowanie agresywne jest niewłaściwe.
  • Uczyć dzieci wyrażania uczuć, pozytywnych i negatywnych, ale poprzez rozmowę.
  • Dziecko ma potrzebę zrelaksowania się i rozładowania napięć (poprzez zabawę, ruch na świeżym powietrzu – nie przed telewizorem) – obowiązkiem rodziców jest zapewnić dziecku ten czas odprężenia.
  • Uczyć dziecko pokojowego rozwiązywania konfliktów i sporów – nigdy nie zaczynaj rozwiązywania konfliktów kiedy złość dziecka jest w kulminacyjnym punkcie, poczekaj aż się uspokoi i dopiero wtedy rozpocznij rozmowę.
  • Nie roztrząsaj i nie wracaj do niewłaściwego zachowania dziecka – daj dziecku szansę „zacząć od nowa z czystą kartą”.
  • Bądźcie konsekwentni w swoich postanowieniach, karach i nagrodach.
  • Zadbajcie również o siebie samych, bo „szczęśliwy rodzic to szczęśliwe dziecko”.

 

Dziecko rozpieszczone, „pyskujące” rodzicom, wybuchowe, … ?

Co można zrobić aby nastąpiły pożądane zmiany:

  • Przede wszystkim konieczne są zmiany w systemie wychowawczym i praca nad cierpliwością i konsekwencją samych rodziców. W przypadku dzieci rozpieszczonych ważne jest prezentowanie postawy bardzo zdecydowanej i konsekwentnej – dziecko musi mieć wyraźnie określone granice swoich zachowań i żądań.
  • Uczyć umiejętności życia społecznego od podstaw, tj. od nauki dzielenia się z innymi (członkami rodziny, rówieśnikami), współdziałania z innymi (np. włączanie do wspólnych prac domowych, powierzanie prostych zadań do wykonania, uczenie samodzielnego radzenia sobie z różnorodnymi trudnościami bez wyręczania – oswajanie z porażkami, uwrażliwianie na potrzeby innych osób w rodzinie, uczenie wyrażania własnych uczuć, dostrzegania uczuć i potrzeb innych).
  • Wypracować wspólnie system kar i nagród. Zauważać każde pozytywne zachowanie dziecka, docenianie go, chwalenie, przytulenie – a nie dawanie prezentów! Kary powinny być adekwatne do czynu, tj. lekkie przewinienie = lekka kara np. zakaz oglądania bajki na dobranoc.

W wychowaniu dziecka powinny dominować pozytywne wzmocnienia, bo to pochwała i nagrody uświadamiają dziecku jakie zachowania są tymi właściwymi.

Po określeniu zasad, pozostaje już „tylko” a może „aż” – konsekwentne ich przestrzeganie…

Życzę powodzenia

 

 

 

 

 

 

nike tn pas cher nike tn pas cher nike tn pas cher nike tn pas cher nike tn pas cher nike tn pas cher nike tn squalo nike tn squalo nike tn squalo nike tn squalo nike tn squalo nike tn squalo golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi tods outlet saldi tods outlet saldi tods outlet saldi tods outlet saldi tods outlet saldi tods outlet saldi valentino outlet saldi valentino outlet saldi valentino outlet saldi valentino outlet saldi valentino outlet saldi valentino outlet saldi casadei outlet saldi casadei outlet saldi casadei outlet saldi casadei outlet saldi casadei outlet saldi casadei outlet saldi